BACKSTAGE

De klanten van Schutrups Voetzorg moesten tot nu toe altijd telefonisch een afspraak maken. Daar komt nu een mogelijkheid bij: online.

“Zeker nu we uitbreiden met externe aanmeetlocaties, wordt het steeds drukker bij de dames achter de telefoon, die ook allerlei administratieve taken verrichten”, zegt Jan Schutrups.

“Wij moeten gewoon met onze tijd meegaan en zorgen dat mensen ook online afspraken kunnen inplannen. Het is op zich een hele klus om dat mogelijk te maken, omdat er heel veel verschillende klanten zijn. Maar uiteindelijk willen we er naartoe dat iedereen, behalve mensen met heel specifieke wensen, online kan reserveren.”

De nadruk ligt bij Jan op het woordje ‘kan’. “Wie telefonisch een afspraak wil maken, kan dat gewoon blijven doen. Wij snappen best dat niet iedereen het met een computer wil doen. We verwachten alleen wel dat een fors deel van de klanten overstapt op online. Dat betekent dat de dames achter de telefoon zich vaker op andere werkzaamheden kunnen focussen. Want achter de schermen is daar altijd heel veel werk te doen, bijvoorbeeld met verzekeringen.”

In de werkplaats van Schutrups Voetzorg werd eind vorig jaar één van de freesmachines waarmee de zolen worden gemaakt vervangen. Inmiddels is het zo druk, dat er een tweede freesmachine is bijgekomen. 

“We zijn nu weer helemaal up to date”, aldus Jan Schutrups. “De oude machine was na zeven jaar echt aan vervanging toe. Alles is met de nieuwe machines van Ortho Dutch net even beter. En ze werken nauwkeuriger, sneller en zonder storingen. 

Het zijn forse investeringen, maar de kwaliteit van de zolen gaat boven alles. En bovendien willen we het aantal externe aanmeetlocaties dit jaar fors uitbreiden, dus dan hebben we de extra capaciteit ook nodig.”

Het exacte hoe en wat moet nog worden bepaald, maar skiërs kunnen volgend jaar weer mee met een ski-testweekend van Schutrups.

Lisa Schutrups: “De vorige keer hadden we alles zelf georganiseerd, maar dat doen we volgende keer anders. We gaan de reis organiseren in samenwerking met de FGHS, de overkoepelende organisatie van sportbedrijven. Die hebben alle kennis in huis.”

Tijdens het ski-testweekend kunnen de deelnemers ski’s én accessoires van zo ongeveer alle merken testen. Lisa: “En ook wij zullen daar bepalen welke ski’s en skischoenen we in het assortiment opnemen.”

PEDICURES VERHUIZEN

De pedicures, die eerst in de Foot and Soul lounge zaten, zijn verhuisd naar de Voetzorg-afdeling. “Dat is meer dan een gewone verhuizing”, zegt Jan Schutrups.

“In de voetenlounge waren het vooral cosmetische pedicures, gericht op mooie voeten. Ze zaten ook letterlijk op afstand van de voetzorg. Nu ligt de nadruk ook op medische pedicure. We hebben met Esther Mones en Inge de Ruiter twee nieuwe pedicures in dienst genomen. Zij doen gewoon cosmetische pedicure, maar Inge is ook medisch pedicure en zelfs podotherapeut. Dat betekent dat de lijntjes wel heel kort worden.