Nieuws

Nieuwe merken in de winkel

Zoals voetbaltrainers ‘doorselecteren’, doet Schutrups dat met de winkelcollectie. In de nieuwe najaarscollectie is dan ook een aantal nieuwe merken opgenomen.

Lisa Schutrups, die samen met vader Jan het grootste deel van de inkoop voor haar rekening neemt: “We willen altijd blijven verrassen, dus zijn we elke keer weer op zoek naar merken die we aan de collectie kunnen toevoegen. Onze eisen zijn wel hoog. Schoenen móeten echt een uitneembaar voetbed hebben én van topkwaliteit zijn. Ik denk dat we goed geslaagd zijn.”

En dus is dit najaar het nieuwe merk Lerora te koop in Exloo. “Dat merk voldoet zeker aan onze eisen, want het is het jongere zusje van Durea en Gijs. Het zijn hippere schoenen, waarmee Van Drunen een jongere weg inslaat. Het opmerkelijke is dat elk model zijn eigen breedtemaat heeft. Daardoor kunnen ze snel schakelen en vaak nieuwe modellen uitbrengen.” Bij de schoenmerken is verder Hassia terug, met een klassiekere pump voor de bredere voet.

Het kleding-assortiment is uitgebreid met Les Favorites en Gooscraft. Lisa: “Les Favorites is dameskleding en Gooscraft zijn hele gave leren jasjes en ook wat mooie nep-bontjasjes in allerlei kleuren en printjes. Typisch zo’n merk waar je meteen verliefd op wordt. En het is voor jong en oud.”


Schutrups Air?

Soms krijgen ondernemers uit een heel andere tak van sport de neiging om een luchtvaartmaatschappij te kopen of te beginnen. In Engeland deed ‘platenboer’ Richard Branson het met het succesvolle Virgin. In Nederland vastgoedhandelaar Erik de Vlieger met Holland Exel, dat later failliet ging.
Welke Drentse ondernemer zagen wij in Turkije onlangs in de lucht hangen als paraglider? Juist, Jan Schutrups! “Ik mag mezelf officieel piloot noemen”, zegt hij. “Maar ik heb die opleiding alleen maar gevolgd omdat we lezersreizen gaan aanbieden met paragliding. Dan moet je wel weten hoe het werkt.”

En? “Schitterend!”
Wordt dus vervolgd.


Nieuw in Exloo

De afgelopen tijd zijn vijf nieuwe collega’s in dienst gekomen bij Schutrups, voor en achter de schermen.
Manouk Balk (foto) is begonnen als marketing manager en grafisch vormgever. Op de winkelvloer kreeg het team versterking van Sabine Kroezen. Podoloog Jarna de Jong gaat een functie in de voetzorg en de winkel combineren. Het magazijn is straks het domein van Marian Nijman. En tenslotte wordt de Voetzorg-administratie versterkt met Anniek Klaassen.


Website draait

De afgelopen maanden is hard gewerkt aan de vernieuwing van de website schutrups.nl.
“We hebben er hard aan moeten trekken”, aldus Lisa Schutrups. “Maar de hele collectie staat er op en is nu goed gekoppeld aan de voorraad. Dat betekent dat alle schoenen die via de website worden aangeboden ook echt in voorraad zijn en bij bestelling voor 15.00 uur meteen op de post gaan.”
Samenvattend is de nieuwe site duidelijker en overzichtelijker dan de oude. “Er staat meer informatie op en de foto’s zijn mooier dan eerst. Het volgende project: zorgen dat via de website afspraken gemaakt kunnen worden. Maar dat is iets voor de toekomst.”